معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس از وجود سامانه هوشمند shirazs.org ویژه سرویس مدارس خبر داد و گفت: اولیای متقاضی سرویس با مراجعه به این سامانه با ورود اطلاعات، تقاضای خود را ثبت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 01 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مجید احمدی از اسفندماه سال گذشته در قالب ماده ۱۸ کارگروه سرویس‌های مدارس، برنامه‌های مربوط به ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدیدرا در دستور کار دادیم گفت:برگزاری جلسات متعدد با بخش‌های مرتبط از جمله معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، بررسی وضعیت سرویس‌ها در سال قبل و رصد نقاط ضعف و قوت و. از جمله اقداماتی است که انجام شد تا توانستیم قیمت سرویس مدارس در سال جدید را تعیین کنیم.
احمدی تصریح کرد: نرخ سرویس‌های مدارس شهر شیراز پس از چند بار در شورای شهر طرح و بعد از لحاظ پیشنهاد فرمانداری شیراز به سازمان حمل و نقل ارجاع و این سازمان به اداره کل آموزش وپرورش ابلاغ کرد و ما نیز این نرخنامه را به مدارس ارسال کردیم.
وی از معرفی ۱۹ شرکت حمل و نقل به آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: با مدیران شرکت‌های مذکور رایزنی و نحوه ارائه خدمات را برای آن‌ها تشریح کردیم سپس آن‌ها را به مدارس معرفی و مدارس نیز با آن‌ها قرارداد بستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نبود مشکل جدی در خصوص سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: در نواحی سه وچهار شیراز مشکل سرویس ۹۵ درصد مدارس رفع شده است، اما به واسطه وجود نقاط پر ترافیک، در برخی مناطق یک و دو شیراز، حدود ۶۵ درصد و در برخی دیگر حدود ۸۵ درصد مشکل سرویس دانش آموزان حل شده است.
وی ادامه داد: برخی رانندگان به دلیل تمرکز بالای ترافیکی و یا دریافت جریمه از سوی پلیس راهور، حاضر به ارائه خدمات نبودند لذا به دلیلی سختی کار آنها، ده درصد به حق الزحمه آن‌ها افزوده شد.
احمدی تک مسیر بودن برخی دانش آموزان را از دیگر معضلات فرآیند سرویس دهی برشمرد و اذعان کرد: تلاش داریم با وجود همه مشکلات، تا پایان هفته موضوع سرویس به پایان برسد.
وی افزود: اولیا از امضای قرار داد با رانندگان فاقد مجوز از شرکت‌های تعیین شده خودداری کنند همچنین از پرداخت وجه اضافه به رانندگان نیز بپرهیزند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس از وجود سامانه هوشمند shirazs.org ویژه سرویس مدارس خبر داد و گفت: اولیای متقاضی سرویس با مراجعه به این سامانه با ورود اطلاعات، تقاضای خود را ثبت کنند.
وی از ارائه جلسه توجیهی ویژه رانندگان سرویس مدارس خبر داد و افزود: سرویس مدارس یک نوع مدرسه سیار است که ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده در طول مسیر رفت و برگشت اشت .
احمدی با اشاره به میزان حق سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ارسالی حق الزحمه سرویس مدارس طی سه قسط از سوی والدین پرداخت خواهد شد.
احمدی در خصوص پوشاک مدارس، اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته فعالیت‌های پیرامون پوشاک مدارس را آغاز کردیم و در همین راستا آئین نامه عفاف و حجاب را تهیه و به مدارس ارسال کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار